POLITYKA ZWROTÓW I WYMIANY TOWARÓW 

Save the Planet sp. z o.o.

  1. Prawo do odstąpienia od umowy 

– Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania towaru, bez podania przyczyny. 
– Termin do odstąpienia od umowy wygasa, jeśli Konsument nie poinformuje Sprzedawcy o swojej decyzji w tym terminie. 
– Aby skorzystać z prawa odstąpienia, Konsument musi poinformować Save the Planet sp. z o.o. o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy, wysyłając jednoznaczne oświadczenie (np. e-mail na adres sklep@savetheplanet.pl). 
– Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

  1. Skutki odstąpienia od umowy 

– Po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu, Save the Planet sp. z o.o. zwróci wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia). 
– Zwrot płatności nastąpi niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu. 
– Zwrot zostanie dokonany przy użyciu tych samych metod płatności, które zostały użyte przez Konsumenta, chyba że Konsument wyrazi zgodę na inne rozwiązanie. 
– Save the Planet sp. z o.o. może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanego towaru lub dostarczenia dowodu jego odesłania.

  1. Zwrot towaru 

– Konsument zobowiązany jest odesłać lub przekazać towar na adres: 

Save the Planet sp. z o.o.
Dąbrowskiego 42 
60-594 Poznań 

– Towar należy odesłać niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia poinformowania o odstąpieniu od umowy. 
– Termin jest zachowany, jeśli towar zostanie odesłany przed upływem terminu 14 dni. 
– Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru. 
– Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.

  1. Wymiana towaru 

– W przypadku chęci wymiany towaru na inny, Konsument powinien skontaktować się ze Sprzedawcą pod adresem sklep@savetheplanet.pl w celu ustalenia warunków wymiany. 
– Wymiana towaru następuje na zasadach zwrotu i ponownego zakupu. 
– Koszty przesyłki związane z wymianą ponosi Konsument, chyba że strony postanowią inaczej.

  1. Reklamacje z tytułu rękojmi 

– Save the Planet sp. z o.o. odpowiada za wady fizyczne i prawne towaru zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego (art. 556 i następne). 
– Reklamacje należy zgłaszać mailowo na adres sklep@savetheplanet.pl, opisując wadę i dołączając dokument zakupu. 
– Reklamacje rozpatrywane są w terminie do 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania zgłoszenia. 
– W przypadku uznania reklamacji, Sprzedawca zobowiązuje się do naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy zgodnie z przepisami prawa.

  1. Gwarancja 

– Gwarancja udzielana jest przez producenta na warunkach określonych w karcie gwarancyjnej dołączonej do towaru. 
– Roszczenia gwarancyjne Konsument może zgłaszać bezpośrednio w autoryzowanym serwisie producenta.