REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO Save the Planet

 

  1. Definicje 

– Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, dokonująca Zamówienia w Sklepie. 

– Konsument – Klient będący osobą fizyczną, dokonujący czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową, zgodnie z art. 22[1] Kodeksu Cywilnego. 

– Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.). 

– Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w sklepie www.savetheplanet.pl. 

– Sklep internetowy (Sklep) – serwis dostępny pod adresem www.savetheplanet.pl, umożliwiający składanie Zamówień. 

– Towar – produkty prezentowane w Sklepie. 

– Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów zawierana pomiędzy Save the Planet sp. z o.o. a Klientem za pośrednictwem Sklepu. 

– Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014, poz. 827) wraz z nowelizacją (tzw. Omnibus). 

– Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). 

– Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia Umowy sprzedaży, określające rodzaj i liczbę Towaru.

 

  1. Postanowienia ogólne 

– Sklep prowadzony jest przez Save the Planet sp. z o.o., ul. Poznańska 31, 62-020 Jasin, NIP 7773353655. 

– Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, składania Zamówień, zawierania Umów sprzedaży oraz realizacji praw Konsumentów. 

– Korzystanie ze Sklepu wymaga spełnienia minimalnych wymagań technicznych (np. przeglądarka Internet Explorer 9+, Firefox, Chrome z obsługą cookie, JavaScript). 

– Sklep zastrzega możliwość ograniczenia świadczenia usług osobom powyżej 18 lat. 

– Regulamin jest dostępny na stronie Sklepu i można go zapisać lub wydrukować.

 

  1. Informacje o Sklepie i platformie handlowej 

– Sklep działa jako sprzedawca towarów, nie jako platforma handlowa umożliwiająca sprzedaż osób trzecich. 

– W przypadku zmiany modelu działalności, Klienci zostaną o tym poinformowani.

 

  1. Informacje o towarach 

– Przed zawarciem umowy Klient otrzymuje jasne, zrozumiałe i niewprowadzające w błąd informacje o towarze, w tym: 

 – rodzaj i cechy towaru, 

 – producenta lub importera, 

 – znaki bezpieczeństwa i zgodności, 

 – dopuszczenie do obrotu w Polsce, 

 – cechy użytkowe, w tym energochłonność (jeśli dotyczy). 

– Informacje te są dostępne na stronie produktu oraz w dokumentach dołączonych do towaru. 

– Towar jest dostarczany wraz z instrukcjami obsługi i innymi wymaganymi dokumentami w języku polskim.

 

  1. Zasady korzystania ze Sklepu 

– Sklep stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające bezpieczeństwo danych i komunikacji. 

– Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu zgodnie z prawem, Regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego. 

– Niedozwolone jest przesyłanie treści zabronionych prawem (np. propagujących przemoc, naruszających dobra osobiste).

 

  1. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży 

– Informacje o Towarach mają charakter zaproszenia do zawarcia umowy (art. 71 Kodeksu Cywilnego). 

– Klient wybiera Towary, dodaje je do koszyka i składa Zamówienie poprzez kliknięcie „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”. 

– Przed złożeniem Zamówienia Klient może modyfikować dane i wybór Towarów. 

– Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje potwierdzenie e-mail z podsumowaniem. 

– Umowa sprzedaży zawierana jest z chwilą otrzymania potwierdzenia Zamówienia przez Klienta. 

– Umowa zawierana jest w języku polskim.

 

  1. Ograniczenia dostawy i metody płatności 

– Dostawa realizowana jest na terenie Polski pod adres wskazany przez Klienta. 

– Dostawa odbywa się przesyłką kurierską DPD lub do Paczkomatu. 

– Koszty dostawy podawane są w trakcie składania Zamówienia i zgodne z cennikiem. 

– Termin realizacji dostawy wynosi od 1 do 3 dni roboczych od momentu wysłania Zamówienia. 

– Akceptowane metody płatności: przelew bankowy na konto 34 1090 1450 0000 0001 4497 9141 oraz płatność elektroniczna IAI Pay.

 

  1. Prawo do odstąpienia od umowy 

– Konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania przyczyny. 

– Termin liczy się od dnia otrzymania Towaru przez Konsumenta lub osobę trzecią wskazaną przez niego. 

– Odstąpienie należy zgłosić mailowo na adres sklep@savetheplanet.pl. 

– Zwrot płatności nastąpi niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu. 

– Zwrot kosztów dostawy jest proporcjonalny, z wyjątkiem przesyłek kurierskich AmbroExpress, gdzie koszty nie są zwracane. 

– Towar należy odesłać na adres: Save the Planet sp. z o.o., ul. Dąbrowskiego 42, 60-594 Poznań, w terminie 14 dni od odstąpienia. 

– Klient ponosi koszty zwrotu Towaru i odpowiada za zmniejszenie jego wartości wynikające z korzystania ponad konieczne do stwierdzenia cech. 

– W przypadku towarów cyfrowych lub usług rozpoczęcie świadczenia wymaga wyraźnej zgody Konsumenta i utraty prawa odstąpienia.

 

  1. Reklamacje dotyczące Towarów 

– Save the Planet sp. z o.o. odpowiada wobec Konsumentów z tytułu rękojmi zgodnie z Kodeksem Cywilnym (art. 556 i następne). 

– Reklamacje należy zgłaszać mailowo na sklep@savetheplanet.pl. 

– Reklamacje rozpatrywane są w terminie do 14 dni. 

– Gwarancja udzielana jest przez producenta na warunkach określonych w karcie gwarancyjnej. 

– Roszczenia gwarancyjne można zgłaszać bezpośrednio w autoryzowanym serwisie.

 

  1. Reklamacje dotyczące usług elektronicznych 

– Sklep podejmuje działania w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu i usunie zgłoszone nieprawidłowości w rozsądnym terminie. 

– Zgłoszenia należy kierować na adres: ul. Poznańska 31, 62-020 Jasin lub mailowo na sklep@savetheplanet.pl, opisując rodzaj i datę problemu.

 

  1. Rozstrzyganie sporów i postanowienia końcowe 

– Konsument może korzystać z pozasądowych metod rozstrzygania sporów, m.in. mediacji przed Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej lub sądem polubownym. 

– Możliwe jest także złożenie skargi przez platformę ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ 

– W sprawach nieuregulowanych stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne obowiązujące przepisy prawa polskiego.