REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO Save the Planet
- Definicje
– Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, dokonująca Zamówienia w Sklepie.
– Konsument – Klient będący osobą fizyczną, dokonujący czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową, zgodnie z art. 22[1] Kodeksu Cywilnego.
– Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
– Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w sklepie www.savetheplanet.pl.
– Sklep internetowy (Sklep) – serwis dostępny pod adresem www.savetheplanet.pl, umożliwiający składanie Zamówień.
– Towar – produkty prezentowane w Sklepie.
– Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów zawierana pomiędzy Save the Planet sp. z o.o. a Klientem za pośrednictwem Sklepu.
– Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014, poz. 827) wraz z nowelizacją (tzw. Omnibus).
– Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
– Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia Umowy sprzedaży, określające rodzaj i liczbę Towaru.
- Postanowienia ogólne
– Sklep prowadzony jest przez Save the Planet sp. z o.o., ul. Poznańska 31, 62-020 Jasin, NIP 7773353655.
– Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, składania Zamówień, zawierania Umów sprzedaży oraz realizacji praw Konsumentów.
– Korzystanie ze Sklepu wymaga spełnienia minimalnych wymagań technicznych (np. przeglądarka Internet Explorer 9+, Firefox, Chrome z obsługą cookie, JavaScript).
– Sklep zastrzega możliwość ograniczenia świadczenia usług osobom powyżej 18 lat.
– Regulamin jest dostępny na stronie Sklepu i można go zapisać lub wydrukować.
- Informacje o Sklepie i platformie handlowej
– Sklep działa jako sprzedawca towarów, nie jako platforma handlowa umożliwiająca sprzedaż osób trzecich.
– W przypadku zmiany modelu działalności, Klienci zostaną o tym poinformowani.
- Informacje o towarach
– Przed zawarciem umowy Klient otrzymuje jasne, zrozumiałe i niewprowadzające w błąd informacje o towarze, w tym:
– rodzaj i cechy towaru,
– producenta lub importera,
– znaki bezpieczeństwa i zgodności,
– dopuszczenie do obrotu w Polsce,
– cechy użytkowe, w tym energochłonność (jeśli dotyczy).
– Informacje te są dostępne na stronie produktu oraz w dokumentach dołączonych do towaru.
– Towar jest dostarczany wraz z instrukcjami obsługi i innymi wymaganymi dokumentami w języku polskim.
- Zasady korzystania ze Sklepu
– Sklep stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające bezpieczeństwo danych i komunikacji.
– Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu zgodnie z prawem, Regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego.
– Niedozwolone jest przesyłanie treści zabronionych prawem (np. propagujących przemoc, naruszających dobra osobiste).
- Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
– Informacje o Towarach mają charakter zaproszenia do zawarcia umowy (art. 71 Kodeksu Cywilnego).
– Klient wybiera Towary, dodaje je do koszyka i składa Zamówienie poprzez kliknięcie „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
– Przed złożeniem Zamówienia Klient może modyfikować dane i wybór Towarów.
– Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje potwierdzenie e-mail z podsumowaniem.
– Umowa sprzedaży zawierana jest z chwilą otrzymania potwierdzenia Zamówienia przez Klienta.
– Umowa zawierana jest w języku polskim.
- Ograniczenia dostawy i metody płatności
– Dostawa realizowana jest na terenie Polski pod adres wskazany przez Klienta.
– Dostawa odbywa się przesyłką kurierską DPD lub do Paczkomatu.
– Koszty dostawy podawane są w trakcie składania Zamówienia i zgodne z cennikiem.
– Termin realizacji dostawy wynosi od 1 do 3 dni roboczych od momentu wysłania Zamówienia.
– Akceptowane metody płatności: przelew bankowy na konto 34 1090 1450 0000 0001 4497 9141 oraz płatność elektroniczna IAI Pay.
- Prawo do odstąpienia od umowy
– Konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania przyczyny.
– Termin liczy się od dnia otrzymania Towaru przez Konsumenta lub osobę trzecią wskazaną przez niego.
– Odstąpienie należy zgłosić mailowo na adres sklep@savetheplanet.pl.
– Zwrot płatności nastąpi niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu.
– Zwrot kosztów dostawy jest proporcjonalny, z wyjątkiem przesyłek kurierskich AmbroExpress, gdzie koszty nie są zwracane.
– Towar należy odesłać na adres: Save the Planet sp. z o.o., ul. Dąbrowskiego 42, 60-594 Poznań, w terminie 14 dni od odstąpienia.
– Klient ponosi koszty zwrotu Towaru i odpowiada za zmniejszenie jego wartości wynikające z korzystania ponad konieczne do stwierdzenia cech.
– W przypadku towarów cyfrowych lub usług rozpoczęcie świadczenia wymaga wyraźnej zgody Konsumenta i utraty prawa odstąpienia.
- Reklamacje dotyczące Towarów
– Save the Planet sp. z o.o. odpowiada wobec Konsumentów z tytułu rękojmi zgodnie z Kodeksem Cywilnym (art. 556 i następne).
– Reklamacje należy zgłaszać mailowo na sklep@savetheplanet.pl.
– Reklamacje rozpatrywane są w terminie do 14 dni.
– Gwarancja udzielana jest przez producenta na warunkach określonych w karcie gwarancyjnej.
– Roszczenia gwarancyjne można zgłaszać bezpośrednio w autoryzowanym serwisie.
- Reklamacje dotyczące usług elektronicznych
– Sklep podejmuje działania w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu i usunie zgłoszone nieprawidłowości w rozsądnym terminie.
– Zgłoszenia należy kierować na adres: ul. Poznańska 31, 62-020 Jasin lub mailowo na sklep@savetheplanet.pl, opisując rodzaj i datę problemu.
- Rozstrzyganie sporów i postanowienia końcowe
– Konsument może korzystać z pozasądowych metod rozstrzygania sporów, m.in. mediacji przed Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej lub sądem polubownym.
– Możliwe jest także złożenie skargi przez platformę ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
– W sprawach nieuregulowanych stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne obowiązujące przepisy prawa polskiego.