Joga, czyli człowiek jako całość

Joga traktuje człowieka holistycznie, a nie jako zbiór niepowiązanych ze sobą elementów. Ciało, umysł i dusza stanowią całość, a joga wraz z jej technikami prowadzi do ich harmonizacji. Proste? Niekoniecznie. Ale możliwe do osiągniecia. Na szczęście joga sama w sobie jest techniką przeznaczoną praktycznie dla każdego i każdy może ją opanować.

Joga stała się ważną częścią życia wielu z nas. Jej pozytywny wpływ na nasze ciało, umysł i emocje, dostrzegamy niedługo po rozpoczęciu praktyki. Stajemy się nie tylko sprawniejsi i uważniejsi, ale po pewnym czasie nabieramy subtelnego dystansu do otoczenia. Wiedzieli już o tym starożytni, teraz o pozytywach płynących z praktykowania asan dowiadujemy się i my.

Co ci joga da

Dzięki jodze twoje ciało się wzmocni, będzie bardziej elastyczne i gibkie. Wpłynie to na zmniejszenie podatności na urazy zewnętrzne. Regularne praktyka to także zwiększenie wytrzymałości i ogólnej odporności organizmu. Nasze ciało produkuje większą ilość antyoksydantów i nabiera umiejętności samooczyszczania się.

Joga to młodość. I choć starość nie jest niczym złym, to badania wskazują, że regularne ćwiczenia jogi opóźniają procesy starzenia się chrząstki. Dzięki temu naturalnie zapobiegamy złamaniom oraz pozytywnie wpływamy na ryzyko osteoporozy czy artretyzmu. Badania pokazują też, że mineralna gęstość kości badanych kobiet w wieku pomenopauzalnym znacząco wzrosła dzięki jodze.

Praktyka wpływa też na poprawę sylwetki i postawy ciała. Wydłużanie kręgosłupa, które jest bardzo częste w jodze, zwiększa wzajemny dystans kręgów i zmniejsza nacisk na krążki międzykręgowe. Może zmniejszać to ból pleców, barków, karku i szyi.

Joga pomaga pokonać nie tylko ból w obszarze kręgosłupa, ale każdy rodzaj bólu. Jak się to dzieje? Według badań praktyka wpływa na zwiększenie ilości istoty szarej w mózgu. Przez to wzrasta tolerancja na ból oraz łagodzą się skutki zmian wywołanych chronicznym bólem.

Co ciekawe, badania w Boston University School of Medicine wykazały, że asany podnoszą poziom neuroprzekaźnika GABA (kwasu gamma-aminomasłowego). Natomiast niski poziom GABA zwiększa ryzyko zachorowania na Alzheimera, występuje przy depresji, stanach lękowych i padaczce. Joga jest więc dobrodziejstwem dla osób cierpiących na te dolegliwości.

Praktyka asan zwiększa ukrwienie a tym samym dotlenienie tkanek. Ułatwia to utrzymanie ciśnienia na właściwym poziomie. Joga zmniejsza także ryzyko zawału serca, miażdżycy, udaru, cukrzycy i otyłości oraz pomaga w leczeniu arytmii serca.

Praktyka polepsza także trawienie i usprawnia metabolizm. Poza tym zmniejsza się ryzyko wystąpienia chorób żołądkowo-jelitowych. Same profity!

 

Jaką jogę wybrać

Na pewno każdy znajdzie coś dla siebie. Oto kilka rodzajów jogi:

  • Ashtanga joga – to dobry wybór dla osób dynamicznych i aktywnych, które szybko się nudzą długim trwaniem w asanach i lubią się zmęczyć. Ashtanga wymaga siły i kondycji.
  • Vinyasa joga to płynne, taneczne sekwencje, skoncentrowana, a jednocześnie dynamiczna postawa oraz skupienie na oddechu. Jeden z najpopularniejszych stylów jogi.
  • Hatha joga – to od niej wywodzi się vinyasa. Charakteryzuje się wolniejszym tempem, praktyka jest możliwa dla osób w każdym wieku i na różnych poziomach sprawności fizycznej. Nazwa hatha jogi pochodzi od sanskrytu “ha” – oznaczającego “słońca” oraz “tha” – oznaczającego “księżyc”.
  • Joga Iyengara pomaga poczuć się zintegrowanym, wzmocnić ciało i pracować z duchem. Praktyka jest statyczna, uczestniczyć mogą również osoby o małym zakresie ruchu, nierozciągnięte, słabe.
  • Yin joga to opcja dla ceniących sobie spokojną i powolną praktykę. Jest pełna relaksu i ukojenia. Można praktykować przy małym zakresie ruchu.
  • Kundalini joga to dobry wybór dla osób, które szukają jogi o energetycznym i duchowym wymiarze. Pełna mantr i wysiłku fizycznego.

 

Jak rozpocząć praktykę

Na pewno przyda się przygotowanie przestrzeni w domu lub znalezienie odpowiedniej szkoły jogi. Antypoślizgowa mata z korka, pachnąca kostka do pogłębiania pozycji oraz bawełniany pasek do jogi na pewno przydadzą się, aby komfortowo wykonywać pozycje. W szkołach jogi zajęcia są prowadzone w rygorze sanitarnym. Dobrze przynosić własny zestaw i dezynfekować go po każdym użyciu.

Przestrzeń powinna być wywietrzona, można zapalić sobie palo santo lub świeczkę, otworzyć eteryczny olejek lub włączyć dyfuzor, aby wyciszyć myśli i osadzić się w ciele. Na każdego działa coś innego. Niektórzy wolą praktykować w ciszy inni przy delikatnej muzyce lub mantrach.

 

Joga w Save the planet 

Od marca w Save the planet Experience Center w Galerii Posnania w Poznaniu będą odbywać się kameralne zajęcia jogi. Atutem naszych warsztatów są bardzo małe grupy – minimalnie 1 osoba, a maksymalnie 4 osoby w opcji Friends + joginka.

Pragniemy, aby zajęcia były dla Was momentem odprężenia i relaksu w ciszy i komfortowych warunkach, stąd ich kameralny charakter. Ważne, aby instruktorka miała możliwość skupienia się na potrzebach wszystkich uczestników.

Nasze zajęcia to uczta dla wszystkich zmysłów. W sali panuje zawsze unikalny mikroklimat: określona temperatura, wilgotność, a nawet stężenie CO2 – dba o to specjalny system wentylacji.

Grafik zajęć przedstawia się następująco:

 

 

 

Nie pasują Ci terminy? Nic straconego! Poniżej znajdziesz wszystkie najważniejsze informacje o zajęciach.

Q&A

Jak mogę zakupić karnet?

Zakupu karnetu i płatności za karnet można dokonać tylko i wyłącznie osobiście w naszym lokalu kartą lub gotówką.

Oto nasz cennik:

 

Co zyskuję kupując karnet?

 dodatkowo 1 zajęcia – w cenie 10 zajęć masz ich 11,

zniżkę -20% na pyszne jedzenie w naszym Barze Think&Eat,

zniżkę -10% na cały asortyment Save the planet Experience Center

 

Jak mogę zarezerwować termin swoich zajęć po zakupie karnetu?

Po wybraniu odpowiadającego Ci terminu prosimy o telefon do nas celem rezerwacji – tel. 516 822 739. Możesz też dokonać rezerwacji terminu w dzień zakupu karnetu, to zdecydowanie najwygodniejsza opcja.

Ważne: wybrany termin będzie przypisany do Twojego karnetu na cały okres jego trwania i po jego zarezerwowaniu przez Ciebie/(Twoją grupę) staje się niedostępny dla innych osób/(grup). Jedna osoba/(grupa) w ramach jednego karnetu może dokonać rezerwacji maksymalnie dwóch terminów zajęć w tygodniu.

 

Jak mogę skorzystać z zajęć pojedynczych?

Jeśli nie planujesz zakupu karnetu tylko chciał(a)byś przyjść do nas na pojedynczy trening. Zadzwoń i dowiedz się czy mamy aktualnie dostępne terminy w harmonogramie

Tel. 516 822 739.

Jeśli, któryś z terminów w harmonogramie nie będzie zarezerwowany na zajęcia karnetowe, będziesz mógł/mogła zarezerwować go na zajęcia pojedyncze.

 

Czy jest szansa na inne godziny niż te podane w harmonogramie?

Jak najbardziej! Jesteśmy otwarci na Twoje potrzeby. Jeśli w naszym harmonogramie nie ma zajęć, które Ci odpowiadają napisz do nas. Jeśli to tylko możliwe, postaramy się skroić termin na miarę Twoich potrzeb!

 

Czy mogę dołączyć do istniejącej grupy? Chciał(a)bym wykupić karnet w wersji Friends 3/4 osoby, ale póki co nie mam chętnych znajomych.

Nic straconego! Na potrzeby warsztatów jogi powstała zamknięta grupa na Facebooku. Dołącz do niej TUTAJ. Znajdziesz tam osoby zainteresowane warsztatami jogi oraz posiadaczy karnetów. Da Wam to możliwość znalezienia kogoś do grupy, zamiany terminów zajęć, gdy nie możecie na nie przyjść.

 

Nie mogę przyjść na umówione zajęcia – co wtedy?

Jeśli otrzymamy informację na 24 godziny przed planowanym terminem Twoich zajęć – są po prostu odwołane i nie przepadają. Mamy wtedy czas, żeby poinformować innych zainteresowanych o wolnym terminie. Jeśli odwołasz zajęcia w ten sam dzień lub zupełnie nie poinformujesz nas o tym, że nie przyjdziesz – zajęcia uznajemy za wykorzystane.

 

Dołącz do grupy na Facebooku.

Wszelkie pytania i wątpliwości: tel. 516 822 739.

Najnowsze

Catering na Święta

Naszą propozycją na święta są tradycyjne, świąteczne smaki z akcentami kuchni wegetariańskiej. Bazą wszystkich dań są wyłącznie naturalne

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Aby dowiedzieć się więcej kliknij tutaj.